1. Just because you deposited a check today doesn't mean you can start living it up tomorrow. It takes us three days on average to post the money to your account. (And why should we hurry? If you bounce a check, we collect around $30.)

오늘 은행에 수표를 입금했다고해서 바로 다음날 입금한 액수를 쓸 수 있는 것이 아니다. 최소한 3일이 지나야 본인의 계좌에 올바르게 적용되므로 최소 3일이 지난 후에 입금한 수표에 대한 금액을 쓰는게 좋다. 이렇게 하지 않은 상태에서 입금한 수표만 생각하고 다음날 카드를 쓰던지 현금을 인출하던지 하면 은행잔고 부족으로 은행에서 30불 서비스비를 붙여 먹을 수 있다.


2. Yes, we know the line is long and only one teller window is open, but no, the guy in the cubicle can't come over to help out. He may not be allowed to do a teller's job.

가끔씩 은행에 가면 줄이 엄청나게 긴데도 많은 은행직원중에 텔러 한명만이 일을 하고 있는 모습을 발견하고 광분하게 되는 경우가 있다. 같은 은행직원이라도 개나 소나 다 고객금고를 만질 수있는 것이 아니니 참고 기다려라.


3. Call or visit in person to resolve a problem. Filling out online forms will usually get you the by-the-book reply, but a rep will often forgive a fee over the phone so we can all just get on with our lives.

은행구좌에 문제가 있다면 전화를 통하를 하거나 직접 은행을 방문하도록 하자. 인터넷으로 문의하게 되면 은행법규에 나와있는 그대로 딱딱하게 처리하게 되므로 본인 실수로 하여금 청구된 서비스비 같은 것은 전혀 봐주질 않는다. 전화 통화를 하던지 직접 방문하여 잔잔하게 실수를 인정하고 봐달라고 간절하게 부탁해야 봐주는 경우가 많다.


4. Unless you're Wolfgang Puck, our loan officers have pretty much decided before you walk in that you're not getting a loan for your dream bistro. But they'll let you apply for one anyway. We're not crazy about lending to nonprofits and houses of worship either. We don't want the bad publicity when we go after them.
 
대부분 은행의 융자부에서는 당신이 융자신청서를 쓰기전에 융자승인의 가부를 결정한다. 융자가 불허되더라도 융자신청서는 쓰게 만들어 주는데 나중에 실망하지 않기를 바란다. 그리고 미국은행의 융자부에는 비영리종교기관에 융자를 광신적으로 해주고 싶어하지는 않는다는 점을 명심하자.


5. Our tellers routinely press you into opening new accounts because their jobs depend on it. Banks hire “mystery” customers who secretly test whether a teller is cross-selling services.
 
미국은행은 텔러들에게 새고객유치세일즈를 시킨다고 한다. 새고객유치야 말로 은행이 버틸수 있는 유일한 생존방법이기때문이다. 미국은행은 몰래 텔러들이 그 일을 잘 수행하고 있는지 가짜로 손님을 보내기도 한다니..이 텔러가 왜 이렇게 자꾸 새구좌 오픈하라고 그러는지 너무 이상하게 생각하지 말자. 다 먹고 살자는 거니…


6. Don't blame us -- it's not our fault you can't control your spending. "The bank didn't make you swipe your card or write a check that you didn't have money for," says one teller in Akron, Ohio.

왜 수표가 부도가 나는지 은행을 나무라지 말자.  고객의 개인씀씀이를 일일이 다 조종할 수 없는 노릇이다.

7. Postdating a check rarely works. With stacks of deposits to process, we look at account names, not dates. If the check bounces, you're liable.

미국은행 직원들이 수표를 처리할때 포스트데이를 간과하기 쉬우므로 수표가 부도 난다고 은행을 탓하지 말것

8. Please don't haul in plastic bags of loose change. We really don't have the time or manpower to count it. Ask for free wrappers and bring in rolled coins next time.

미국은행에 동전을 모은 주머니를 들고 가서 입금하겠다고 하면 안 받아준다. 동전을 일정한 액수 감아둘수 있는 종이를 달라고 해서 그 종이에 감아서 줘야 한다.

9. Keep receipts for every ATM transaction -- and please don't feed cash directly into the machine without first putting it into an envelope (yes, people actually do this).

ATM 기계의 영수증들을 절대로 보관하자. 실수로 현금을 ATM에 종이봉투에 넣지 않고 막바로 입금하게 되면 영수증 없으면 돈 다 날릴 수도 있다.  

10. A consumer's brain registers an immediate "Ouch!" whenever he's hit with an itemized penalty, such as a bounced-check fee, so most people keep a much higher balance in their checking accounts than necessary, says personal-finance writer Jason Zweig. "Banks make a ton of money off this mental quirk since they would have to pay interest on the money if we left it in our savings accounts, where it belongs."

미국은행은 은행수수료가 주수입원이다. 그러니 언제가 은행구좌에 적절하게 돈을 남겨두는 버릇이 기르자. 알뜰하게 다 쓰지 말고…..그리고 매달오는 STATEMENT를 꼼꼼히 살펴보자. 피같은 돈이 새지나 않는지…

11. Banks don't always promote their checking accounts with the highest interest rate. Why tell you about those when you're already willing to sign up for an account that pays less?
 
미국은행은 개인구좌의 높은 이자율에 대해 항상 고객들에게 알려줄 의무가 없다.

12. A bank has the right to pay itself back out of your next deposit for any fees or overdraft loans that you owe.

은행은 고객의 동의없이 고객의 입금액에서 밀린 여러가지 은행수수료들을 빼낼수 있다.

13. Sorry, we can't afford to give out free toasters anymore to new customers. Business is brutal.

은행은 더이상 새로운 고객들에게 빵굽는 토스터기를 선물하지 않는다.


14. Online banking is pretty safe, but it could be better, according to researchers at the University of Michigan. They studied 214 financial-institution websites and found design flaws in 76 percent of them, including banks redirecting users to less-secure sites.

온라인뱅킹이 점점 안전하다고 하지만 아직 개인정보를 완전히 보호하지는 못하다고…해커들도 진화를 하겠지…


15. Read the fine print, ask us to explain the terms, and get the details in writing before you sign anything.

사인SIGN할 일이 있다면 은행의 모든 서류는 꼼꼼하게 살펴본뒤 사인을 하도록..


16. Many banks will permit you to withdraw more money than you have on deposit at the ATM, but they'll charge you about $34 for the privilege.

많은 미국은행들이 ATM에서 구좌에 입금된 금액보다 더 많이 인출을 할 수있도록 해두었다. 당신구좌에서 34불정도만 빼고…


17. If you’re using your ATM card for debit transactions, ask your bank what kind of protection it offers if the card is stolen or lost. Thousands of dollars could be pulled from your checking account and, in many cases, you wouldn't be nearly as protected as you would be with a stolen credit card, says Bach.

ATM카드로 요금을 결제할시에 사고시 어떤 보호를 받을 수 있는지 은행에 문의하자. 그런 보호없이 ATM카드를 분실했을 경우 당신의 구좌에 엄청난 쓰나미를 방불케하는 재난이 일어날거다.


18. Before you sign up for a bank-issued credit card, ask if it has a "universal default clause"?what Bach calls "the ultimate poison clause in credit cards." If it does, run for the nearest exit. It allows the bank to look through all your credit accounts, and if it sees that you're late paying a bill on another card, it gets to jack up the interest rate on its card. "How about that for a scam!"says Bach.

만약 은행에서 발행하는 크레딧카드에universal default clause를 할수 있는 조항이 있는지 물어보자. 만약 그렇다면 당장 크레딧카드고 뭐고 당장 은행에서 도망쳐라. 그 조항은 은행이 당신의 모든 크레딧구좌를 조사해볼수 있다는 승인이다. 만약 과거에 한번이라도 다른 구좌에 연체된 기록이 있다면 은행은 자신들이 발행하는 크레딧카드의 이자율을 흠뻑 올려놓을 수 있는 특혜가 주어진다고 한다.


19. You can get practically any fee waived if you ask, especially if you're a longtime customer.

당신의 그 은행의 오랜 고객이라면 은행수수료는 세금이 아닌이상 유동성있게 은행직원에게 잘만 잘하면 감면될 수 있다는 사실을 명심하고 은행텔러에게 오늘도 웃는 얼굴로 상냥하게 굴자.

 



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